Drużyna pod przewodnictwem Polaka wygrywa Hackathon 2015 na Filipinach!

W sierpniową noc z 21 na 22 2015r., w Manili na Filipinach młodzi uczestnicy wzięli udział w 24 godzinnym Hackathonie.

Hackathon banner

Czym jest Hackathon?

To wydarzenie, w którym biorą udział zespoły programistów komputerowych, grafików oraz menadżerów, wspólnie tworząc aplikacje w odpowiedzi na zadane tematy.

Projekty Click i D-SEE

Na tegorocznym Hackatonie w Manili spotkało się ponad 100 osób z różnych krajów, między innymi: Filipin, Wietnamu, Sri Lanki, Indii, Nepalu, Turcji, Hiszpanii. Polskę reprezentowała Fundacja Autokreacja w ramach projektu D-SEE i Fundacja Instytut Innowacji (projekt Click).

Projekt D-SEE (Digitizing Social Entrepreneurship Education) oparty jest na założeniu, że szkolenia z zakresu przedsiębiorczości w formie gier mają większe szanse na przyciągnięcie uwagi i zainteresowanie młodzieży. Rezultatem projektu będzie gra symulacyjna powstała podczas filipińskiego Hackathonu 2015 dostępna online dla młodych przedsiębiorców.

Celem projektu Click jest podniesienie kompetencji informacyjno-komunikacyjnych wśród młodych osób poprzez efektywniejsze wykorzystywanie nowoczesnych narzędzi technologicznych takich jak: telekonferencje, poczta elektroniczna, zarządzanie elektronicznymi kalendarzami etc. Założeniem projektu jest również promowanie przedsiębiorczości wśród młodzieży i osób pracujących z młodzieżą. W ramach projektu powstanie narzędzie on-line dla osób pracujących z młodzieżą.

Sukces Polaków

Uczestnicy podzieleni zostali na 12 grup, w których przez 24 godziny odbywała się burza mózgów mająca na celu powstanie gier edukacyjnych i aplikacji.

Day1-20Podczas Hackatohnu powstało 12 innowacyjnych prototypów gier, które zaprezentowane zostały jurorom drugiego dnia. Decyzją jury zwyciężyła gra edukacyjna „World of Startups”, której pomysłodawcą jest Michał Jakubowski, asystent w Centrum Gier Symulacyjnych i Grywalizacji na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Gra skupia się na wyjaśnieniu najczęściej pojawiających się błędów w tworzeniu i prowadzeniu start-upu poprzez rozwiązywanie ok. 24 interaktywnych zadań.

Grupa w składzie: Michał Jakubowski (Polska), Jose Fernando Gonzales (Filipiny), Marc Chiapella (Hiszpania), 26Małgorzata Łuczak (Polska), Gökhan Kirbac (Turcja), Hom Bahadur Thapa (Nepal), Federico Zomeño Breitenstein (Hiszpania) pracowała 24 godziny nad powstaniem prototypu gry. W związku z wygraną grupa będzie kontynuować pracę nad ukończeniem gry przez najbliższe miesiące.

W październiku 2016 w Warszawie odbędzie się prezentacja gotowego produktu, a do tego czasu zwycięzcy otrzymają pomoc finansową i merytoryczną.

 

W dziedzinie aplikacji natomiast wygrał projekt: „SUM (Start Up Mart)”.

Projekt współfinansowany jest przez Komisję Europejską w ramach programu ERASMUS + Budowanie potencjału w dziedzinie młodzieży.

 

O Fundacji Autokreacja

 

Autokreacja jest organizacją pozarządową, która realizuje szereg autorskich projektów społeczno-kulturalnych. Do beneficjentów fundacji należą m.in. osoby poszukujące pracy, migranci, osoby starsze oraz dzieci i młodzież. Historia fundacji sięga do 1992 roku, gdy działała jeszcze nieformalnie, natomiast już od 2002 roku oficjalnie tworzy wysokiej jakości programy społeczne, które cieszą się dużym zainteresowaniem opinii publicznej zarówno w kraju jak i za granicą. Aktualnie prowadzony projekt to “D-SEE Digitizing Social Entrepreneurship Education”.

Autokreacja.org

 

O Fundacji Instytut Innowacji

Fundacja Instytut Innowacji działa od dziewięciu lat, realizując projekty w Polsce i za granicą.

Prowadzi projekty edukacyjne dla dzieci i młodzieży z wykorzystaniem technik filmowych.

Wolontariusze Fundacji wspierają młodzież w Gruzji i na Ukrainie, integrują młodych

Polaków i obcokrajowców na wakacjach i zimowiskach, promują wolontariat krajowy i

międzynarodowy. Fundacja prowadzi również szkolenia dla seniorów. Działa trójsektorowo angażując biznes i władze lokalne w rozwój ekonomii społecznej. Wspiera firmy, w tym małe i średnie przedsiębiorstwa, opracowując i realizując strategie społecznej odpowiedzialności (CSR).

Aktualnie prowadzone projekty to m.in. „CLICK – Improving Access to Digital Literacy for Young People”, Akademia Innowacji.

www.ii.org.pl

Share Button

Dodaj komentarz